Emmy Eve lanceerde haar tweede Nederlandstalige single
Emmy Eve lanceerde haar tweede Nederlandstalige single Foto: Rosa Quist

Emmy Eve bezingt herkenbaar dilemma

RIDDERKERK - De Ridderkerkse zangeres Emmy Eve heeft afgelopen week haar tweede Nederlandstalige single gelanceerd. Net als de voorganger “Denk Aan Mij” legde ze dit nummer met haar eigen band vast met Rob Peters als producer.

De eerste single werd binnen vier maanden ruim 40.000 gestreamd op Spotify. Ook kreeg de track een plaats in de editorial van Spotify. De wens om ook op een groot radiostation gedraaid te worden zag Emmy (echte naam Evelien Snijders) niet gehonoreerd. “Wat Je Voelt” is wat dat betreft anders uit de startblokken gekomen. Daags na de release liet Frits Spits het lied horen in zijn programma “De Taalstaat” op NPO Radio 1. De schrijfster van de tekst en de muziek was er volkomen door verrast. Een filmpje waarop ze haar lied op de landelijke zender hoort werd inmiddels 35.000 keer gedeeld. “Ik heb het naar verschillende stations gestuurd, maar Radio 1 zat daar niet bij. Het heeft wel enorme impact. Ik heb er een heleboel volgers bij gekregen en krijg uitnodigingen van videomakers en muzikanten die met mij willen samenwerken” vertelt Emmy. Verguld is de Ridderkerkse ook met de reacties op het nieuwe nummer: “Veel mensen herkennen wat erin bezongen wordt. Het gaat over het volgen van gevoel of verstand.”
Emmy heeft inmiddels genoeg nummers op de plank om volgend jaar een complete cd uit te kunnen brengen. Een deel daarvan moet nog wel worden opgenomen. Ter opwarming komt er mogelijk eind dit jaar een derde single uit. Het artwork voor de nieuwe muziek is ook van Ridderkerkse makelij. Mitchel Ouwens, een oude schoolvriend van Emmy, heeft de nummers een herkenbare ‘huisstijl’ gegeven.