Op een pony over de Donckse Fair kan ook dit jaar weer

Donckse Fair laat buitenplaats beleven

RIDDERKERK - Met de Donckse Fair zijn er twee dagen sfeervolle activiteiten bij Het Huys ten Donck in Ridderkerk. Op 29 en 30 augustus kan men op de buitenplaats langs verhalenvertellers, demonstraties en verschillende doe-activiteiten voor jong en oud. Daarnaast kan men genieten van muzikale optredens, lekkernijen in de foodcorner of een picknick onder de fruitbomen. Ook zijn er rondleidingen op het landgoed en heeft men de kans om het Huys van binnen te bewonderen.

Voor het laatste zijn er twee mogelijkheden. Met een ‘Kijkje in Het Huys ten Donck’ kunnen alle fairbezoekers letterlijk van de voor- naar achterdeur op de benedenverdieping, waarbij men een blik kan werpen op de entree en de salon met rococo interieur. Zo’n twee minuten in en uit kan op zaterdag om 10.15, 13.30, 15.45 en 17.30 uur en zondag om 13.15 en 16.00 uur.
Het hele huis uitvoerig bekijken kan met een rondleidingen van anderhalf uur, waarvoor online kaarten kunnen worden gekocht. Ook kan men boeken voor rondleidingen van eveneens anderhalf uur door het Donckse Bos.

Optredens
Theater StoryTrail laat beide dagen meerdere malen “Avonturen op het landgoed” meebeleven. Bij het Kinderspeelhuisje in het bos zorgt een verhalenverteller doorlopend voor een familievoorstelling.
Hiske Bongaarts, bekend van The Voice of Holland, laat zich op zaterdag horen om 11.30 en 14.30 uur. Pieter Boele, kandidaat van The Voice Senior, treedt vanaf 15.45 uur op bij de foodcorner.
Op zondag is er om 16.30 uur een muzikaal optreden van Anna Majchrzak (soliste bij André Rieu) met begeleiding van pianist Arjan Breukhoven.
Doorlopende activiteiten op beide dagen zijn workshops schilderen (vooraf reserveren!), kruisboogschieten en kleiduiven schieten met een laser. Kinderen kunnen knutselen, ponyrijden en genieten van poffertjes. Op zaterdag kan men ook een ganzenparade bewonderen en demonstreert Anton Klijnsmit het maken van houtsculpturen.

Kinderparade
Kinderen kunnen zich met Atelier Maak! prepareren op een prins- en prinsessenparade. De jonge bezoekers kunnen met hun mooiste outfit naar de fair komen. Ze worden dan nog mooier gemaakt met wat make-up of schmink en leren wat van adellijke etiquette. Deftig paraderen kan daarna over de rode loper. Na afloop krijgt de kinderen een diploma en later ook nog een foto (gemaakt in Huys ten Donck) toegestuurd. Deelname aan feestelijke deze prins- en prinsessenactiviteit kost € 10 (dit is inclusief een ticket voor één ouder/verzorgende). Ook hiervoor moet vooraf worden geboekt.

Live radio
Radio Ridderkerk brengt op zaterdag het programma “Prettig Weekend” vanaf het fairterrein. De uitzending is van 10.00 tot 13.00 uur, maar bij mooi weer kan het uitlopen om live meer impressies te kunnen brengen. Op zondag is Ridderkerk FM er de hele middag met een locatie-uitzending.

De Donckse Fair is zaterdag 29 augustus van 10.00 tot 18.00 uur en zondag 30 augustus van 13.00 tot 18.00 uur. Entreebewijzen zijn uitsluitend online te koop. Voor meer informatie en het volledige programma: