Nationale Sportweek ook in Ridderkerk

RIDDERKERK - Ook Ridderkerk viert de Nationale Sportweek van 18 tot en met 27 september. De Nationale Sportweek is een initiatief van NOC*NSF en de organisatie wil hiermee zoveel mogelijk mensen inspireren om een leven lang te genieten van plezier van sport. Want bewegen is niet alleen gezond, het is ook leuk.

In Ridderkerk zetten verschillende sportaanbieders in deze week de deuren open voor een kennismaking. Een mooie kans om gemakkelijk nieuwe sporten uit te proberen. Neem vooral iemand mee, want samen sportplezier beleven is nog veel leuker. In Ridderkerk doen Fleur de Lis, Upstairs Dance & Fit, KCR, Saturnus ’72, Skanders, D ‘Oudelande, Jongerenwerk, HSW Krav Maga, Portes Du Ski en de Hole Ridders mee aan de Nationale Sportweek.

Brede School
Ook de Brede School Ridderkerk haakt in op de Nationale Sportweek. De Brede School werkt themagericht en daarom staat dit eerste blok ‘bewegen’ centraal en worden extra sport- en beweegactiviteiten aangeboden. Bekijk het programma op www.bredeschoolridderkerk.nl. Het nieuwe blok start 21 september. Inschrijven voor verschillende activiteiten is nog mogelijk.

Beach Week
Net als vorig jaar organiseert Facet Ridderkerk i.s.m. Saturnus’72 weer Ridderkerk Beach Handbal. In die week krijgen eerlingen van de bovenbouw van Ridderkerkse basisscholen op het zand in het Reijerpark clinics Beach Handbal.
Bekijk het complete programma via: www.facetridderkerk.nl/nationale-sportweek.