Weer blauwalg in het Oosterpark

RIDDERKERK - Er is opnieuw een negatief zwemadvies afgegeven voor de vijver in het Oosterpark in Ridderkerk. Er zijn te hoge concentraties blauwalgen in het water aangetroffen.

Zwemmen op deze locatie wordt daarom ontraden. Men loopt door het blauwwier grote kans op huidirritatie en maag/darmklachten. Afgeraden wordt daarom ook om met kinderen of honden het water in te gaan.

De zwemwaarschuwingen voor de vijver van Wevershoek en Plas De Woude zijn weer ingetrokken.

Gedurende het zwemseizoen (1 mei t/m 30 september) wordt de waterkwaliteit van vier zwemlocaties in Ridderkerk regelmatig gecontroleerd op bacteriën, blauwalg en vervuiling. De vierde locatie is de Surfbocht van de Waal in Rijsoord. Daar zijn deze zomer geen negatieve monsters geweest.