De aankondiging van een lachgaswinkel is ingetrokken

Ballonnetje gaat niet op

RIDDERKERK - Er komt geen lachgaswinkel in Ridderkerk. Het plan voor een winkel voor lachgasballonnetjes en lachgaspatronen in het centrum is van de baan.

De gemeenteraad van Ridderkerk besloot in juli om in de APV een verbod op te nemen voor het gebruik van lachgas in de openbare ruimte. Groot was daarom de schrik dat een ondernemer via de website 0180lachgaswinkel.nl de komst van een Ridderkerkse lachgaswinkel aankondigde.

Volgens het eerste bericht zou die winkel in het centrum van Ridderkerk komen in een voormalig bankgebouw. De opening was voorzien op 1 november. Die datum werd niet meer genoemd in een tweede aankondiging, waarmee om “even geduld” werd gevraagd. “We zijn druk bezig met onze webshop en onze locatie in het centrum van Ridderkerk” was te lezen met kleurrijke ballonnen op de achtergrond.

Niet welkom
Naar aanleiding van vragen in de raad over een mogelijke komst van een lachgaswinkel maakte burgemeester Attema onverkort duidelijk dat de gemeente hier niet op zat te wachten. “We kennen u niet, maar u bent hier niet welkom” richtte ze zich via de vergadering tot de bij niemand bekende ondernemer.
Die boodschap is al of niet indirect aangekomen. “Helaas” is nu op de website van 0108lachgaswinkel te lezen: “We zijn niet welkom in Ridderkerk. We hebben daarom besloten onze plannen voor Ridderkerk te beëindigen.”