Movie Tunes met natuurmuziek

RIDDERKERK - Elke vrijdagavond presenteert Celwin Frenzen van 20.00 uur tot 21.00 uur het programma Movie Tunes bij Radio Ridderkerk. Een uur lang behandelt Celwin muziek uit films, tv series & games. Op vrijdag 9 oktober staat het programma deels in het teken van de natuur.

“In iedere uitzending staat er een componist en een film score in de spotlights,” legt Celwin uit. “Daarnaast kijk ik ook terug op programma’s als Wie Is De Mol, wanneer deze worden uitgezonden. Veel luisteraars zijn benieuwd welke muziek er in WIDM wordt gebruikt dus ik laat dan een selectie horen in de show. Ook krijg ik geregeld vragen over ‘welke muziek was dit’ welke ik vervolgens behandel in de show. En verder draai ik vooral heel veel mooie muziek natuurlijk.”
Van 27 oktober t/m 1 november vindt het Wildlife Film Festival plaats in Rotterdam. Vijf dagen lang kunnen liefhebbers in bioscoop Cinerama én online via www.wffr.nl allerlei films over de natuur, het klimaat en de dieren. Een naam die hier onontkomelijk aan verbonden is, is die van Sir David Attenborough. “De beste man heeft veel betekent voor de natuur door zijn bijdrage met de prachtige documentaires. En nu is er een documentaire over hem zelf uit, waarvan ik de muziek uiteraard behandel in mijn programma deze week.”
Movie Tunes is wekelijks te horen op de vrijdagavond vanaf 20.00 uur op Radio Ridderkerk.