KCR had het niet bij Albatros

KCR kansloos tegen Albatros

RIDDERKERK - Waar KCR vorige week tegen Merwede meer dan goed partij kon bieden, daar was het team afgelopen zaterdag volstrekt kansloos tegen Albatros. Tegen een troosteloos decor ( geen publiek, zeer slechte weersomstandigheden) had de formatie van Patrick den Hertog een complete off day.

Den Hertog zag zijn team geen moment in de wedstrijd komen. Het schotpercentage was bedroevend laag, waarbij de thuisploeg zich zowel in de aanvallende als verdedigende rebound heer en meester toonde. Kenmerkend was wellicht het feit dat pas na twaalf minuten het eerste Ridderkerkse doelpunt te bewonderen viel; Albatros stond toen echter al met 4-0 voor. Na een ruststand van 10-4 was de tweede helft in feite een formaliteit. Ook in dit tweede bedrijf kon KCR geen potten breken, zodat Albatros de wedstrijd rustig kon uitspelen.
KCR kan de titelaspiraties voorlopig op een laag pitje zetten. De achterstand op koplopers Merwede en Albatros bedraagt inmiddels drie punten, met zaterdag opnieuw een lastig duel in het vooruitzicht (thuis tegen Kinderdijk). Daarnaast is het op dit moment nog maar de vraag, of de competitie zaterdag überhaupt een vervolg gaat krijgen, lettende op de inmiddels uitgelekte aangescherpte maatregelen die het kabinet waarschijnlijk zal gaan nemen.