Ridderkerkse besmettingen stijgen

RIDDERKERK - Het aantal coronabesmettingen onder Ridderkerkers is afgelopen week wederom bijna verdubbeld. De afgelopen zeven dagen zijn 178 inwoners van Ridderkerk positief getest op het coronavirus. De voorafgaande week waren er 86 positieve tests onder Ridderkerkers.

Een dalende lijn laten de cijfers van de GGD en RIVM de voorbije week nog niet zien. In de eerste week van oktober kwam Ridderkerk maar één keer met meer dan 20 besmettingen op één dag uit de bus. Dat waren er de laatste vijf dagen 26, 2 x 28, 29 en 30.

Overleden
Eén inwoner van Ridderkerk moest afgelopen week met coronaverschijnselen in het ziekenhuis opgenomen worden. Uit gegevens van het RIVM blijkt dat er inwoner van Ridderkerk met corona is overleden. Het is niet bekend of dit afgelopen week is gebeurd of dat dit een latere melding betreft. Sinds het uitbreken van de pandemie zijn nu 18 Ridderkerkers met corona overleden.