Eerste ritje met deelscooter

RIDDERKERK - Wethouder Peter Meij reed donderdagmorgen het eerste rondje met een deelscooter van Go Sharing in Ridderkerk. De groene deelscooters zijn nu ook voor Ridderkerk beschikbaar.

Het afgelopen jaar werden de elektrische tweewielers van Go Sharing geïntroduceerd in Rotterdam. Afgelopen maand werd het gebied van de deelscooters uitgebreid met onder meer Barendrecht en Albrandswaard. Wethouder Meij is blij dat er nu ook binnen de gemeentegrenzen van Ridderkerk kan worden opgestapt. De komst van de elektrische deelscooter naar Ridderkerk draagt bij aan de doelstelling om mobiliteit verder te verduurzamen. Deelvervoer zorgt voor minder autoafhankelijkheid en het terugdringen van de ruimtebestemming voor parkeren van auto’s” aldus de wethouder.
Iedereen met een rijbewijs en een Go Sharing app kan gebruik maken van de deelscooters. Er kan mee gereden worden vanaf 23 cent per minuut.