De eerste fietslessen zijn met een parcours

Fietsschool Ridderkerk heeft weer plek

RIDDERKERK - Wilt u leren fietsen? Kom naar de Fietsschool Ridderkerk. De Fietsschool Ridderkerk geeft al vier jaar fietsles aan volwassenenonderwijs. Elke maandag- en dinsdagmorgen wordt er van 9.00 tot 10.00 les gegeven door een team docenten. De ervaren docenten zijn Annet, Wilda, Zobeida en Angela, die het fietsen in deze dagen coronaproof aanleren. Studenten starten in de beginnersgroep, waarna zij doorstromen naar de gevorderden. Beginners leren eerst balans houden op de fiets, gevorderden gaan onder leiding van 1-2 docenten de weg op om de verkeersregels te leren toepassen. Ook spannende situaties zoals een rotonde, onoverzichtelijke kruising of een tunneltje worden geoefend. De cursus wordt afgesloten met een certificaat van bekwaamheid. Meld u aan via de Kledingbank Ridderkerk.