Gebruikers oude huishoudschool in de kou

RIDDERKERK - De gebruikers van de voormalige huishoudschool in Ridderkerkzijn het zat. Doordat de verwarming niet meer werkt sinds half september, zitten zij nu al weken in de kou.
Ondanks herhaalde verzoeken vanuit de gebruikers en de gemeente, heeft leegstandbeheerder Villex de verwarming nog steeds niet gerepareerd.

In de gezamenlijke app-groep gaat het nergens anders meer over. “Ik moet nu mijn workshops afzeggen, omdat het gewoon te koud is om te werken”, aldus Manuel Hartman, een van de gebruikers. Ook de eigenaren van In Mind & Body en de Modevakschool klagen over de kou. “Het is niet verantwoord om onze leerlingen hier heen te laten komen, het is gewoon te koud om iets te doen, sporten of een naailes met je winterjas aan gaat niet”

Brief
De gebruikers hebben nu gezamenlijk een brief opgesteld naar Villex. “We hebben nu al weken contact met Villex, maar elke keer zijn het loze beloftes. Iedere keer weer een andere smoes of excuus. Door de coronapandemie hebben wij al minder inkomen, en nu moeten we door de kou al onze werkzaamheden staken. Dit doet onze bedrijven de das om”
Ook de gemeente Ridderkerk is op de hoogte en zou al diverse keren Villex verzocht hebben de verwarming te repareren. Helaas zonder resultaat. Dit is voor de gebruikers dan ook reden om de publiciteit op te zoeken.
“Twee jaar geleden hadden we ook problemen die niet opgelost werden. Na een aangetekende brief en een bericht in de pers werd dit de dag erna opgelost. Jammer dat het op deze manier moet, maar wij zijn ten einde raad”