Javi Escalera is de studio ingedoken voor het opnemen van eigen nummers

met nieuwe eigen liedjes

RIDDERKERK - Zoals veel collega’s vindt hij het jammer dat hij door de coronamaatregelen niet voor publiek kan optreden, maar Javi Escalera is niet bij de pakken gaan neerzitten. De Ridderkerkse zanger benut deze periode voor het opnemen van nieuwe eigen liedjes. In de studio nam hij al vijf covers op die verzameld zijn onder de titel “Geleende Juwelen”. Daarnaast waagt de zanger zich voor het eerst aan het opnemen van twee zelfgeschreven Engelstalige nummers.

In drie verschillende studio’s werkt Escalera nu aan zijn eigen liedjes. Voor één van die producties werkt hij samen met Hans van Vondelen, de voormalig zanger van The Shorts. “Hij heeft in zijn studio al veel bekende artiesten gehad en ik ben er trots op dat ik nu ook de kans krijg om met hem samen te mogen werken” vertelt de Ridderkerker.

Vastgelegd worden drie door Escalera geschreven Nederlandstalige liedjes en twee Engelstalige liedjes. Vooral dat laatste vindt de van origine Spaanse charmezanger bijzonder spannend: “Ik ben vertrouwd met Nederlands en Spaans. Weliswaar staan er ook wat Engelstalige covers op mijn repertoire, maar een eigen nummer in het Engels opnemen is toch een ander verhaal. Het voelt echt als een sprong in het diepe.”

Materiaal genoeg
Javi dubt nog over de wijze waarop hij zijn nieuwe werk zal uitbrengen. “Ik zie ze niet allemaal als singles. Daarom denk ik aan een minialbum met vijf nummers. Maar wellicht worden het er twee. Eentje Nederlandstalig en de andere Engelstalig. Materiaal heb ik genoeg en nu heb ik de tijd om er serieus wat mee te doen” aldus de zanger.

Ander studiowerk van Escalera ligt momenteel stil. Hij is een van de vaste sessiezangers voor de Minidisco-cd’s, maar ook deze kinder-cd’s zijn nu even ‘on hold’. De Ridderkerker is ook al jaren de voice-over voor de Spaanstalige rondleidingen in het Rijksmuseum en bij de molens op Kinderdijk. “Dat zijn bijzondere dingen om er bij te doen. Recent heb ik ook een klein rolletje gespeeld voor het nieuwe (3) seizoen van de tv-serie Meisje van Plezier. Acteren vind ik ook heel erg leuk, maar muziek zal voor mij altijd de boventoon voeren” besluit hij.