Thema-dienst over “Eenzaamheid” in de Levensbron

RIDDERKERK - Op zaterdag 2 februari 2019 hield het Interkerkelijk Diaconaal Beraad in de Ichthuskerk een themabijeenkomst over eenzaamheid. In deze bijeenkomst werd stilgestaan bij een aantal aspecten rond eenzaamheid. Als vervolg op deze dag wordt er op zondag 25 oktober a.s. in de Levensbron een themadienst gehouden over eenzaamheid. De voorganger in deze dienst is Remy Jacobs.

Remy werkzaam als geestelijk verzorger in de hospice-zorg en langdurige ouderenzorg in Rotterdam, is ook projectleider bij Samen-010 en projectcoördinator bij Meelevende Ondersteuning Ten behoeve van Thuiswonende Ouderen (Motto), waarbij deskundige en betrokken vrijwilligers ingezet worden, die met regelmaat op bezoek gaan bij één of twee ouderen in de wijk en zo werken aan eenzaamheidsbestrijding. Op de IDB dag hield hij een workshop over eenzaamheid en over de wijze waarop wij mensen dit ervaren en hoe we ermee om kunnen gaan.
Muzikale medewerking aan dienst leveren Theo-Hans Kuijvenhoven op hobo en Arie de Korte piano en orgel. I.v.m. de coronamaatregelen is de mogelijkheid om deze dienst te bezoeken gering.

U kunt de dienst vanaf 9.30 uur beluisteren via kerkomroep.nl. of met beeld en geluid via kerkdienstgemist.nl. De liturgie van deze dienst staat in de week voorafgaand aan de dienst op de website van de Levensbron.