Peter Dons terug met het (D)onsuurtje

RIDDERKERK - Naar aanleiding van de nieuwe coronamaatregelen, die dinsdag 13 oktober jongstleden werden afgekondigd, heeft Peter Dons het (D)onsuurtje opnieuw opgestart. Dit samen met zijn vrouw Lianne, die tijdens de uitzendingen als ‘technicus’ fungeert.

Het (D)onsuurtje, dat in maart 2020 begon, besloeg 75 afleveringen. Op 26 juni was het laatste uurtje dat de in Ammerstol woonachtige zanger-entertainer Peter Dons voor RTV-Ridderkerk presenteerde. Hij startte dit initiatief vanwege corona geen optredens meer had. “Daarbij was het mijn bedoeling om voor mensen die aan huis gekluisterd waren in deze periode wat afleiding te bieden.”
Iedere dag, van 14.00 tot 15.00 uur, had hij een livestream via Facebook vanuit zijn woonhuis in Ammerstol. Peter Dons deed dit belangeloos. ,,Er kwam deze periode sowieso geen geld binnen, want alles stond stil. Ik heb dan ook voor het eerst van mijn leven gebruik moeten maken van een financiële regeling van de overheid.’’

Nu er weer strengere maatregelen van kracht zijn, is de draad weer opgepakt. “Wederom ziet het er naar uit dat veel mensen, met name ouderen, de komende periode geen kant op kunnen” aldus Dons, die met zijn programma veel mensen een plezier hoopt te doen. Vanaf donderdag 22 oktober kan men drie keer per week afstemmen op het (D)onsuurtje, te weten op dinsdag, donderdag en zondag tussen 16.00 en 17.00 uur en tussen 20.00 en 21.00 uur. Het uurtje wordt gevuld met Nederlands, Engels en Duitse liedjes: “Verjaardagen worden behandeld en iedereen mag verzoekjes aanvragen.’’

TV Ridderkerk is te zien op het analoge Ziggo kanaal 67+ en het digitale Ziggo kanaal 36 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN en Telfort kanaal 1377, Tele2, Vodafone, Solcon en via de APP van RTV-Ridderkerk. Meer informatie is ook terug te vinden op de website: www.rtvridderkerk.nl.