De impressie van de drie gebouwen voor Driehoek Het Zand

Eerste woningen van Binnenrijk in verkoop

RIDDERKERK - Met een webinar wordt vandaag de aftrap gegeven voor de verkoop van woningen van het nieuwbouwproject Binnenrijk in Ridderkerk. Dit plan geeft invulling aan de ‘Driehoek Het Zand’ met drie appartementengebouwen, die samen goed zijn voor 133 woningen.

Als eerste in de verkoop gebracht wordt het gebouw ‘De Riede’ dat van te tekentafel is gekomen met 36 appartementen en daaronder 15 eengezinswoningen. Ook de andere twee gebouwen bieden een mix van eengezinswoningen en appartementen. Het is nog niet bekend wanneer de verkoop van deze woningen zal starten. Alle informatie over ‘De Riede’ is met ingang van vandaag te vinden op de website: www.woneninbinnenrijk.nl en er kan vanaf nu ook worden ingeschreven. De ontwikkelaars Amare Vastgoed en Timpaan willen de bouw starten als tenminste 70 procent van de woningen in de eerste fase is verkocht. Voor er überhaupt gebouwd kan worden zal er eerst een onherroepelijk bestemmingsplan moeten zijn. Dit plan moet nog door de gemeenteraad worden vastgesteld. De besluitvorming hierover wordt nog dit jaar verwacht. De plannenmakers gaan er vooralsnog vanuit dat het bestemmingsplan in februari 2021 onherroepelijk zal zijn. Dit zal opschuiven als er nog een bezwarenprocedure gevolgd moet worden.