Verkoop van speelgoedpakketten

RIDDERKERK - Deze maand worden elke vrijdag bij de AH op het Dillenburgplein cadeaupakketten van gebruikt speelgoed verkocht door De Verjaardagstas Ridderkerk.

De VerjaardagsTas geeft nu 550 Ridderkerkse kinderen een tas met cadeautjes of een cadeaubon voor hun verjaardag. Het speelgoed wordt geschonken door inwoners van Ridderkerk. De opbrengst van deze actie wordt gebruikt voor de aanschaf van ballen en schoolspullen voor in de Tas.
De cadeaupakketten en -pakketjes die verkocht worden zijn gemaakt in samenwerking met de Stichting Werk aan de Winkel. Dat is een dagbesteding die cliënten laat meedoen in de Ridderkerkse maatschappij. De medewerkers maken het speelgoed schoon en compleet en zorgen ervoor dat de pakketjes er aantrekkelijk uitzien. Er zijn pakketjes voor verschillende leeftijden. De VerjaardagsTas vindt dat elk kind onbezorgd jarig moeten kunnen zijn. Er groeien in Ridderkerk meer dan 1000 kinderen op in een huishouden met een (zeer) laag inkomen: “Met de hulp van veel Ridderkerkers toveren wij een lach op het gezicht van zoveel mogelijk kinderen. En die lach is zo waardevol en inspirerend voor de vrijwilligers van De VerjaardagsTas dat zij zich graag voor hen blijven inzetten.”

In november is de verkoop op vrijdag van 11.00 tot 20.00 uur door de medewerkers van De VerjaardagsTas Ridderkerk en Stichting Werk aan de Winkel bij de ingang van AH Dillenburgplein. Voor meer informatie: 06 4438 2705.