Rob de Leeuw presenteert "Wij Houden het Hollands"

Wij Houden het Hollands bij Radio Ridderkerk

RIDDERKERK - Radio Ridderkerk heeft een nieuw Hollandstalig radioprogramma in haar programmering opgenomen sinds deze maand. Na het overlijden van presentator Richard Veen in september, die jarenlang het programma “Lekker Hollands” bracht, is er dus nu een vergelijkbaar programma terug met ‘Wij Houden het Hollands’.

Rob de Leeuw presenteert dit programma al ruim dertig jaar. Hij begon er mee in 1989 bij Radio Salsa, destijds de lokale omroep in Papendrecht. Door de jaren heen kwamen er werkelijk al honderden artiesten langs in het programma en heeft Rob met heel veel artiesten al een warme band opgebouwd. Artiesten als Frans Bauer, Wolter Kroes, Frans Duijts en Peter Beense komen met plezier langs in de huidige studio van RTV Papendrecht.
Het bereik van het programma werd de laatste jaren ook groter. In streekomroepverband kreeg het een regionaal karakter. Buiten Papendrecht was “Wij Houden het Hollands” al te beluisteren bij Merwe Radio en Atos Radio en vanaf 1 november ook bij Radio Ridderkerk. “Hopelijk beleven de luisteraars veel gezellige muzikale Nederlandstalige uurtjes. Wij zijn te beluisteren op de dinsdagmiddag van 15.00 tot 17.00 uur en op vrijdagmiddag van 17.00 tot 19.00 uur’’ aldus Rob de Leeuw.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, etherfequentie 105.7 FM en via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, dat behalve op het analoge kanaal ook te zien via Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 en via de RTV-Ridderkerk APP.