Emmy Eve viert haar verjaardag met het uitbrengen van een nieuw nummer

Emmy Eve trakteert op nieuwe muziek

RIDDERKERK - Zangeres Emmy Eve viert dit jaar haar verjaardag met het uitbrengen van een nieuw nummer. “Een feestje vieren kan nu niet, maar ik kan wel trakteren” zegt de Ridderkerkse over de lancering van een opnieuw Nederlandstalig lied.

“Ken je mij nog?” is de titel van haar nieuwe troef dat vanaf 13 november via diverse kanalen is te horen. Emmy Eve, die dan 30 wordt, brengt hiermee een vooral door piano gedragen ballad. Een idee dat ontstond in de studio in Haarlem, waar een grote vleugel stond. Omdat er in de band van Emmy geen toetsenist zit werd Alexander Klement gevraagd als sessiemuzikant. “Als er zo’n mooi instrument staat wil je het ook gebruiken. We hebben drie nieuwe nummers opgenomen die dag” vertelt Emmy.

Frits Spits
Voor het promoten van de nieuwe single heeft de zangeres dit keer een radioplugger in de arm genomen. Nu al is zeker dat het nummer gedraaid gaat worden door Frits Spits. “Hij draaide eerder mijn vorige single “Wat je voelt” omdat hij daar zelf enthousiast over was. Nu hebben we het naar hem gemaild en hij vindt het weer de moeite waard. De aandacht van een landelijke zender brengt altijd weer meer mensen naar mijn site” heeft de Ridderkerkse inmiddels ervaren.
Ze snakt ernaar om haar nieuwe werk ook live te kunnen spelen, maar door de coronamaatregelen heeft ze dit jaar vanaf februari geen optreden meer gehad. “Veel muzikanten doen nu livestreams, maar dat is niet mijn ding. Je mist zo de interactie met het publiek. Ik kijk er echt naar uit tot we weer mogen” besluit ze.
Vanaf 13 november is de nieuwe single ‘Ken Je Mij Nog’ overal te beluisteren.