Webinar ‘Hoe verduurzaam je als VvE een gebouw?’

RIDDERKERK - Op maandag 23 november organiseert de BAR-organisatie samen met de WoonWijzerWinkel een gratis webinar over verduurzamen van een gebouw met een Vereniging van Eigenaren.
De WoonWijzerWinkel zal ingaan op concrete maatregelen voor VvE gebouwen, zoals dak-, vloer- en gevelisolatie. Vervolgens behandelt de organisatie ‘VvE’s met Energie’ de juridische en financiële aspecten die komen kijken bij een plan dat op draagvlak kan rekenen én rendabel en uitvoerbaar is. In een VvE-constructie kan het best lastig zijn om maatregelen te nemen voor het besparen (isolatie) en opwekken (zonnepanelen) van energie. Voor uitvoering van plannen moet er akkoord van de leden zijn.
De webinair is van 19.30 tot 21.30 uur. Aanmelden kan via: www.ridderkerk.nl/verenigingen-van-eigenaren-vve.

Vervolgcursus
Deze avond is een aftrap van verduurzaming van VvE-complexen. Afhankelijk van het animo, kan een digitale cursus (drie avonden) aangeboden worden. Deze wordt verzorgd door ‘VvE’s met Energie’.