Jeroen de Jong overhandigde de cheque aan Miriam Renzen

Gratis sneltesten voor FoodCompany

RIDDERKERK - SpoedtestCorona heeft zestig sneltesten cadeau gedaan aan de FoodCompany Ridderkerk. Directeur Jeroen de Jong kwam de cheque persoonlijk overhandigen aan Mariam Renzen, die erg ingenomen is met de sneltesten die nu mogelijk zijn voor de 55 vrijwilligers en cliënten van de FCR.

“Wanneer iemand een besmetting heeft wil je graag weten of anderen door kunnen met de hulpverlening die hoog nodig is” zegt ze. Ook voor cliënten van de FoodCompany kunnen de testen benut worden als er snel uitsluitsel gewenst is, maar voor iedereen met klachten zijn ook de testen van de GGD gratis. Men moet dan wel langer wachten op de uitslag. Directeur De Jong vindt dat zoveel mogelijk mensen snel moeten kunnen weten of ze al of niet met corona besmet zijn: “Dat neemt onzekerheid weg en zorgt er daarnaast voor dat mensen niet onnodig in quarantaine hoeven en dus bijvoorbeeld niet naar hun werk mogen.”

Maatschappelijk betrokken
In alle plaatsen waar SpoedtestCorona een nieuwe teststraat inricht worden gratis testen aangeboden aan een lokale organisatie. Ook in Eindhoven werden daarom deze week 60 testen cadeau gedaan aan de Voedselbank. “We vinden dat we een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Er zijn momenteel teststraten met tarieven boven de 100 euro. Wij vinden dat het voor zoveel mogelijk mensen en bedrijven bereikbaar moet zijn. Afgelopen week hebben we ons tarief nog met en tientje kunnen verlagen naar 49 euro (exclusief BTW). Daar heb je test voor die aan alle voorwaarden voldoet” aldus De Jong.
SpoedtestCorona is in Ridderkerk te vinden op het terrein van het Van der Valk hotel Ridderkerk aan de Krommeweg 1.