Met ballonnen werd de overdracht van de honderdste fiets gevierd

Honderdste fiets van Ridderkerkse Fietsbank

RIDDERKERK - Fietsbank Ridderkerk heeft deze week de honderdste fiets kunnen overdragen. Hiermee is bereikt dat honderd Ridderkerkers met een klein inkomen en/of schulden zich met een fiets kunnen verplaatsen en zo bijvoorbeeld geld voor de bus kunnen besparen.

De Fietsbank is voortgekomen uit de Kledingbank. Daar werd duidelijk dat mensen die geen jas kunnen kopen veelal ook geen fiets bezitten. De Fietsbank stelt voor deze minima opgeknapte tweedehands fietsen beschikbaar. Vier vrijwilligers maken de tweewielers weer rijklaar. Vanwege corona staat dit sleutelwerk momenteel wel op een lager pitje. Aan nog op te knappen fietsen is momenteel geen gebrek.

In bruikleen
Wie een fiets van de Fietsbank krijgt moet een contract afsluiten. Daarmee wordt vastgelegd dat de fiets in bruikleen wordt gegeven en dat deze niet mag worden verkocht of weggegeven. Met fietsen die terugkomen wil de Fietsbank weer anderen helpen.
Wie zich geen fiets kan veroorloven kan voor de Fietsenbank inschrijven bij de Kledingbank aan de Dr. Colijnstraat 40 in Ridderkerk. Dit kan op dinsdag tussen 13.00 en 15.00 uur en op vrijdag tussen 13.00 en 15.00 uur. Voor meer informatie: 06 4438 2705.