Marco Oudshoorn en Eline Kraaijveld heten iedereen welkom bij Bij Bosshardt

Nieuwe huiskamer van de buurt

RIDDERKERK - Het buurtsteunpunt van het Leger des Heils in Ridderkerk is heropend onder de naam “Bij Bosshardt”. Een nieuwe “huiskamer van de buurt” nodigt nu uit voor een kop koffie, het lezen van een krantje en activiteiten die georganiseerd gaan worden op verzoek van de bezoekers.

“Het is natuurlijk wat dubbel. We willen graag iedereen welkom heten voor een kopje koffie. Gelijktijdig moeten we nu afstand bewaren en moeten we er rekening mee houden hoeveel mensen er in de ontmoetingsruimte mogen zijn. Maar we wilden hier wel beginnen, want er is juist nu ook veel eenzaamheid” vertelt Marco Oudshoorn, die als projectleider verantwoordelijk is voor meerdere buurthuiskamers van het Leger des Heils: “Overal met de naam Bij Bosshardt. We doen dit in de geest van de bij iedereen wel bekende majoor Bosshardt, die graag in het hele land voorzieningen wilde waar de deur voor iedereen openstaat. We kunnen zo mensen met elkaar in contact brengen, een luisterend oor bieden en actie ondernemen op hulpvragen.”
Als coördinator voor Bij Bosshardt Ridderkerk aangesteld is Eline Kraaijveld. Zij heeft reeds ervaring opgedaan met de inmiddels succesvol draaiende buurthuiskamer in Papendrecht. “We beginnen hier ook blanco met een kop koffie. Activiteiten zullen op verzoek volgen. Dat kunnen gezamenlijke maaltijden zijn, een seniorgroep of een taalmiddag. De vraag moet uit de buurt komen, dus het is afhankelijk wat hier leeft. De kledingwinkel, die hier al was, draait in elk geval door” vertelt ze.
Bij Bosshardt (Burg. van der Wayforstraat 32) is geopend op maandag en donderdag van 10.00 tot 13.00 uur en 14.00 tot 17.00 uur, dinsdag van 14.00 tot 17.00 uur en vrijdag van 10.00 tot 13.00 uur. Het winkeltje met tweedehands kleding kan bezocht worden op maandag- en donderdagmiddag. Voor meer informatie: 0180-432322 of Facebook BijBosshardtRidderkerk.