Een mooie cheque na de online veiling

Veiling van Rotaryclub helpt De Metronoom aan ruim € 11.000

RIDDERKERK - Rotary Club Ridderkerk heeft zich de afgelopen maand corona-proof ingezet voor Ontwikkelcentrum Metronoom, een dagcentrum in Slikkerveer voor kinderen met een beperking of een ernstige ontwikkelingsachterstand.

De Rotaryleden hebben goederen en diensten beschikbaar gesteld om per online veiling verkocht te worden. Er kon onder meer geboden worden op zonnepanelen, dinercheques, wijnpakketten en golftassen.
Op maandagavond 7 december werd de veilingsite om 20.00 uur officieel gesloten en werden de biedingen definitief. Het totaalbedrag dat voor de Metronoom werd bijeengebracht overtrof het doel: met de hoogste bieders op de kavels werd 11.694 euro verdiend.
De uitreiking van de cheque vond nog dezelfde avond plaats. Bertina van Dijk-Rikkers en haar collega Annelies mochten namens de Metronoom de cheque de cheque in ontvangst nemen in de Rotary-studio. Van de opbrengst van de veiling worden nieuwe speelmaterialen en fietsjes voor de Metronoom gekocht.

De Ridderkerkse Rotaryclub bedacht de online veiling om ook in deze periode zonder fysieke bijeenkomsten iets voor een goed doel te kunnen betekenen. De keus voor deze fundraising was snel gemaakt. Met De Metronoom zijn de Rotarians zeer begaan. Ze kwamen al eerder in actie voor aangepaste speeltoestellen op het plein. Ook maakte de Rotaryclub meerdere malen een dagje uit voor deze groep mogelijk.