Ook in december een online Alzheimer Café

RIDDERKERK - Ook in de maand december is er een online Alzheimer Café Ridderkerk. Dit keer een video over Mantelzorg en Dementie met een interview van Lenie de Jong met Mineke Boon, senior mantelzorgconsulent van Karaat Mantelzorg. In deze video gaat Mineke in op het thema van mantelzorgondersteuning bij dementie.

Het aantal mensen met dementie zal landelijk de aankomende 25 jaar verdubbelen tot naar schatting 500.000. Aantal mensen met dementie in Ridderkerk: 1000 (2020); 1300 (2030); 1500 (2040) (bron: Alzheimer Nederland).
De druk op de mantelzorgers is hoog. Meer dan de helft voelt zich tamelijk tot overbelast. Zij ervaren twee keer zoveel eenzaamheid. Mantelzorgers die zorgen voor iemand met dementie hebben vaak problemen op emotioneel en sociaal gebied. Hoe kunnen we deze mantelzorgers zo goed mogelijk ondersteunen? Welke ondersteuning wordt geboden vanuit Karaat Mantelzorg?

Net als vorige maanden biedt de werkgroep een video aan van een gesprek dat anders zou plaatsvinden in het Alzheimer Café Ridderkerk. Deze is vanaf 22 december te zien op de website van Karaat Mantelzorg. Andere organisaties zoals Salem, Riederborgh, Internos en Aafje publiceren de video. Het Alzheimer Café is ook te bekijken via Facebook.com/KaraatMantelzorg..
Voor vragen of reacties naar aanleiding van het interview kunt e-mailen naar info@karaatmantelzorg.nl of u kunt bellen naar 0180 – 763 717. Wij nemen dan contact met u op. Ook voor meer informatie over Karaat Mantelzorg en wat de mantelzorgconsulenten voor u kunnen betekenen kan men contact opnemen.

Het Alzheimer Café Ridderkerk wordt georganiseerd door de werkgroep bestaande uit Karaat Mantelzorg, Salem, Riederborgh, Internos en Aafje. De video is gemaakt door Online Beeldvorming in opdracht van Karaat Mantelzorg.