De ChristenUnie tekende voor waardig ouder worden

Samen getekend voor waardig ouder worden

RIDDERKERK - De Ridderkerkse afdelingen van de ChristenUnie Groningen en Stadskanaal heeft afgelopen week met lokale partners de Intentieverklaring Waardig Ouder Worden 2.0 ondertekend. In dit manifest staan voorstellen voor een samenleving waarin ouderen kunnen blijven meedoen en zich gezien en gewaardeerd voelen. CU-raadslid Erna de Wolff noemt dit als een van de idealen van haar partij. “Met het ondertekenen van het landelijk manifest laten we zien dat we geloven in een samenleving waarin ouderen een volwaardige, betekenisvolle plaats hebben. Ouderen hebben te maken met toenemende kwetsbaarheid maar willen tegelijk graag zo zelfstandig mogelijk blijven functioneren. Vandaag onderstrepen we hoe belangrijk het is dat ouderen meetellen in de samenleving” sprak ze bij de ondertekening.

Lokaal actieplan
De toekomst van de ouderen heeft voor de ChristenUnie in Ridderkerk prioriteit. De partij heeft daarom samen met de PCOB, het IDB en Riederborgh afgesproken om het landelijke manifest om te zetten in een lokaal actieplan: “Het is onze wens om dit actieplan met zoveel mogelijk Ridderkerkse partijen op te stellen.”
De ChristenUnie bracht de aandacht voor ouderen in Ridderkerk direct in de praktijk door hen in Riederborgh, Reyerheem, en ‘t Ronde Sant een kerstboom of schaal vol kerstchocola en kaarten met goede wensen te overhandigen.