Directeur Jan Willem Schutter droeg de pakketten over aan Wilma Bracké van de Voedselbank

Kerstpakketten voor de Voedselbank

RIDDERKERK - Het Ridderkerkse steigerverhuurbedrijf HeightCare bezorgde afgelopen week veertig goed gevulde kerstpakketten bij de Voedselbank. Directeur Jan Willem Schutter droeg de lading voor de verdeling over aan Wilma Bracké, coördinatrice van de Voedselbank in Ridderkerk.

“We wilden het dit jaar anders doen met onze eindejaarsgeschenken naar onze zakelijke relaties. In een jaar dat zoveel mensen het moeilijk hebben, past het niet om pakketten te schenken aan mensen die – bij wijze van- het makkelijk kunnen missen. Onze relaties hebben wij geïnformeerd dat HeightCare hen in het kader van de kerstgedachte kerstpakketten doneert aan de lokale Voedselbank. Samen dragen wij hiermee mensen/gezinnen die krap bij kas zitten een hart onder de riem toe. Het geeft zoveel meer voldoening als je weet dat het bij mensen komt die het echt goed kunnen gebruiken. Hopelijk kunnen wij met onze voedselbankactie nog meer bedrijven en mensen inspireren” vertelt directeur Schutter.
De inhoud van de pakketten werd afgestemd met de Voedselbank. Met dat wensenlijstje resulteerde dat in feestelijk verpakte dozen met veel langer houdbare artikelen en producten voor de persoonlijke verzorging. Een kersttraktatie werd daarbij natuurlijk niet vergeten. Met dank aan Albert Heijn (Dillenburgplein) zijn de pakketten extra goed gevuld. Wilma Bracké weet zeker dat deze pakketten hoogst welkom zijn: “Met deze pakketten gaan we de grotere gezinnen blij maken. De kleinere huishoudens zullen daarnaast niet met lege handen blijven. Die kunnen we de steun van andere sponsors en kerken ook iets leuks overhandigen.”