De drive-inn voor de kerstdiners van Riederborgh

Riederborgh bracht kerstdiners thuis

RIDDERKERK - Een gezamenlijk kerstdiner zat er dit jaar niet in. Bij Riederborgh kwam men daarom op het idee om kerstdiners aan huis te bezorgen bij de cliënten van de thuiszorg. Deze operatie vond vorige week, naast de normale werkzaamheden, plaats.

Twintig krachten van de thuiszorg wierpen zich op als vrijwilliger om in totaal 180 maaltijden in Ridderkerk rond te brengen. In de keuken waren er twee dagen van voorbereiding aan voorafgegaan. Terwijl de verzorging van de dagelijkse thuismaaltijden gewoon doorging werd door kok Joeri en zijn staf alles geprepareerd voor vier gangenmenu’s, die op de grote dag vers gepresenteerd moesten kunnen worden. Het kerstmenu bestond uit Veluwse wildsalade, pompoensoep, een procureurlapje met ronde wijnsaus + spruitjesstamppot, gebakken paddenstoelen en krieltjes met kruiden. Daarnaast werden gepocheerde peertjes met chocolademousse als dessert bereid. Voor het wegbrengen van deze handig verpakte diners had Riederborgh even het beeld van een McDrive. De dames van de thuiszorg stonden met hun auto’s in een lange rij om de diners coronaproof overhandigd te krijgen. Niemand hoefde onnodig het gebouw in en uit te lopen. De cliënten van de thuiszorg konden vooraf voor een kerstdiner thuis intekenen. Dit werd een grotere verrassing dan ze zich hadden kunnen voorstellen. De maaltijden werden compleet met een kerstkleed voor op tafel, servetten, menukaarten en een flesje wijn afgeleverd. “Bij de cliënten dat zelf niet meer kunnen hebben de thuiszorgmedewerkers ook gezorgd voor het dekken van de tafel. Iedereen voelde zich zo even in een restaurant” vertelt Jacqueline van der Mooren, een van de teamleidsters bij Riederborgh.