Giften van het Snuffelpand

RIDDERKERK - Ondanks het feit dat het Snuffelpand in Slikkerveer momenteel gesloten is in verband met de lockdown willen de Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede in de laatste maand van dit jaar toch drie projecten in Ridderkerk en omgeving ondersteunen.

Allereerst een donatie van 1250 euro voor een nieuwe inrichting van de familiekamers op de afdeling intensive care van het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam. Veel ouders en andere familieleden maken gebruiken van deze twee kamers als hun kind noodgedwongen op de intensive care moet verblijven. Hier kunnen zij even een moment van rust en ontspanning vinden in een spannende onzekere periode. Voor een optimaal gebruik van deze ruimtes zijn nieuwe meubels nodig; evenals een gezellige speelhoek voor de broertjes en zusjes van de patiënt.
De tweede bijdrage van 500 euro is bestemd voor Zonnebloem Ridderkerk, die iedere maand een middag voor lichamelijk gehandicapte mensen verzorgd, zoals een leuke activiteit, bingo of een gezellig uitstapje. Zonnebloem Ridderkerk is voor het merendeel afhankelijk van diverse sponsors om activiteiten te organiseren. Door corona is dat momenteel niet mogelijk, daarom krijgen de mensen nu regelmatig aandacht in de vorm van een kaart of een presentje, zoals een mooie kerstster of een telefoontje om te vragen hoe het met hen gaat.
De laatste donatie gaat naar de actie Verjaardagstas van Stichting Kledingbank in Ridderkerk. Door de nieuwe coronamaatregelen zag de Kledingbank dit jaar geen mogelijkheid om geld in te zamelen voor de aankoop van cadeaukaarten voor in de verjaardagtassen voor tieners. Graag wil het Snuffelpand hier met een bedrag van 250 euro aan bijdragen.

Gesloten t/m 19 januari
Voorlopig zijn het Snuffelpand bij het Dillenburgplein en de Meubelshowroom aan de P.C. Hoofstraat (tegenover de Dierenkliniek) gesloten t/m 19 januari 2021. Zodra de kringloopwinkels weer open mogen, wordt dat zo spoedig mogelijk bekend gemaakt. De vrijwilligers van het Snuffelpand en Meubelshowroom wensen u in ieder geval een prettige jaarwisseling en een gezond 2021 toe.