Ridderkerkse huizenprijzen 10 procent gestegen, hoger dan provinciaal gemiddelde

RIDDERKERK - De gemiddelde huizenprijs in Ridderkerk is afgelopen jaar met ruim 10 procent gestegen. Dat blijkt uit een onderzoek van de woningmarkt van Ortec Finance.

Voor Ridderkerk werd een gemiddelde prijsstijging van 10,58 procent vastgesteld. Daarmee behoort Ridderkerk tot de grotere stijgers van de regio. In Barendrecht werden de woningen gemiddeld 8,5 procent duurder en in Hendrik-Ido-Ambacht 8,6 procent.

Appartementen en rijwoningen

De prijsstijging in Ridderkerk is ook hoger dan het gemiddelde van de provincie (10,17%) en het gemiddelde van Nederland (9,76%). Ridderkerk zit met de gestegen verkoopprijzen in het spoor van Dordrecht en Rotterdam, waar de gemiddelde huizenprijzen stegen met respectievelijk 10,62 en 10,84 procent.

Net als in veel meeste gemeenten in Zuid-Holland stegen in Ridderkerk vooral de prijzen van appartementen en rijwoningen. Voor vrijstaande woningen en twee-onder-een-kap woningen bleef de prijsgroei iets onder de tien procent. Van de plaatsen rond Rotterdam behoort Ridderkerk ook tot de koplopers. Met een gemiddelde prijsstijging van 11,22 procent werd het in Schiedam nog duurder.