Mark Kanters, Wijkchef Rechtstreex, zal de bestelde boodschappen uitgeven bij het Tiendgebouw naast Het Huys ten Donck.

Huys ten Donck wordt pop-up afhaalpunt voor Rechtstreex

RIDDERKERK - Het oude Tiendgebouw van Het Huys ten Donck wordt afhaalpunt voor Rechtstreex in Ridderkerk. Met deze samenwerking komt voor Jonkvrouw Catharina Groeninx van Zoelen ook een droom uit: “Al jaren wilde ik graag een pop-up Landgoedwinkeltje opzetten in de Salon van het Tiendgebouw.”

Met deze samenwerking kan de Buitenplaats nu enerzijds de oude functie van dit gebouw weer uitdragen, en tegelijk iedereen de mogelijkheid bieden vanaf februari boodschappen rustig en veilig van te voren online te bestellen en ze weg van alle drukte op te halen bij het Tiendgebouw.

Oude functie

“Op deze wijze kunnen we direct meer dan 500 lokale producten aanbieden van boeren en makers uit de regio, maar ook langzamerhand een eigen assortiment van Donckse lekkernijen en landgoedproducten. Zo komt de oude functie van dit monument als plek waar de producten en pachters van de landerijen samenkwamen, nu op een innovatieve, hedendaagse wijze weer tot leven!”

Groenten, fruit, brood, zuivel, vlees en kant-en klaar-maaltijden van dichtbij zijn te vinden op de webshop van Rechtstreex. De bestellingen zijn op vrijdagmiddag (tussen 16 en 19 uur, voor het eerst op 5 februari) of zaterdagochtend (10-12 uur) bij het afhaalpunt in het Tiendgebouw op te halen.

Klanten worden persoonlijke ontvangen door wijkchef Mark Kanters die de bestelde boodschappen zal uitgeven en vragen kan beantwoorden over de herkomst van het eten. Mark: “Voor mij is Rechtstreex een echte voedselfamilie. Bij ons is niemand anoniem. In de korte voedselketen heeft iedere boer, maker en klant een gezicht.” Voor meer informatie zie www.rechtstreex.nl/ridderkerk.