Net als vorige maanden biedt de werkgroep een video aan van een gesprek dat anders zou plaatsvinden in het Alzheimer Café Ridderkerk.

Dementie in familie nieuwe thema online Alzheimer Café

RIDDERKERK - Ook in januari is er een online Alzheimer Café Ridderkerk. Deze maand een video met interview van Lenie de Jong met Mieke Bos en Nelleke Bijl over dementie in de familie. Zij vertellen over hun ervaringen met dementie bij respectievelijk hun schoonmoeder en hun vader.

Dementie roept vaak veel emoties op, niet alleen bij naaste(n) maar ook bij de familie. Mieke en Nelleke delen hun verhaal in de video in de hoop dat anderen daar iets aan kunnen hebben. Beide dames zijn vrijwilliger geworden, hadden geen baan in de zorg, maar zijn via de zorg voor een ouder met dementie gaan zien hoe mooi werk in zorg is.

Karaat Mantelzorg

Net als vorige maanden biedt de werkgroep Alzheimer Café Ridderkerk een video aan van een gesprek dat anders zou plaatsvinden in het Alzheimer Café Ridderkerk. Deze video is vanaf 25 januari te zien op de website van Karaat Mantelzorg en op facebook.com/KaraatMantelzorg.

Ook eerdere video’s van het Alzheimer Café Ridderkerk zijn op de websites terug te kijken. Andere organisaties zoals Salem, Riederborgh, Internos en Aafje publiceren de video’s ook op hun websites.

Werkgroep

Voor vragen of reacties naar aanleiding van het interview kunt e-mailen naar info@karaatmantelzorg.nl of u kunt bellen naar 0180-763717. U kunt dan vragen naar Mineke Boon, senior mantelzorgconsulent. Het Alzheimer Café Ridderkerk wordt georganiseerd door de werkgroep bestaande uit Karaat Mantelzorg, Salem, Riederborgh, Internos en Aafje. De video is gemaakt door Online Beeldvorming in opdracht van Karaat Mantelzorg.