Andrew Thomas kwam bij RVVH met een missie: het vrouwenvoetbal in de regio Rotterdam beter maken. Foto: Fu-sang Pott

Andrew Thomas ook volgend seizoen trainer bij RVVH vrouwen

RIDDERKERK - De vrouwen van Topklasser RVVH hebben de afgelopen seizoenen prima gepresteerd. Door corona heeft de Ridderkerkse selectie nog niet kunnen laten zien waartoe het in staat is. Andrew Thomas en zijn staf gaan daarom ook komend seizoen met de vrouwen aan de slag om te kunnen bewijzen dat de ingezette weg de goede is naar een vaste plek in de top 5 van Nederland.

Andrew Thomas kwam bij RVVH binnen met een missie. Het vrouwenvoetbal in de regio Rotterdam beter maken. Al in zijn eerste seizoen (2018/2019) pakte Thomas een vijfde plek op het hoogste amateurniveau. Een seizoen later stond RVVH op een hele nette vierde plaats toen in maart het seizoen werd afgebroken vanwege COVID-19. Reden genoeg voor Thomas om ook het seizoen 2021/2022 de vrouwen van RVVH te trainen en te coachen.

Vaste waarde

Thomas doet dat niet alleen. Al vanaf zijn periode bij SVS uit Capelle aan den IJssel heeft hij Krimpenaar Jacco Been aan zijn zijde als assistent. Been, zelf hoofdtrainer geweest bij Sparta vrouwen, is de perfecte assistent. Met zijn analytische vermogen een ware toevoeging aan de staf van RVVH. Naast Been is afgelopen seizoen ook Anderson Thomas, broer van, aangesloten bij de technische staf als conditie- en hersteltrainer. Jackson Rodriques zal ook aanblijven als keeperstrainer.

Willen Grootenboer, teammanager van de vrouwenselectie is blij met het aanblijven van de trainers. “Samen met de selectie kan deze groep gedreven mensen hoge ogen gooien in de Topklasse. Het doel om een vaste waarde te worden in de Nederlandse topklasse komt daarmee weer een stap dichterbij’ aldus Grootenboer.

Oprichting voetbalschool

“We hopen met deze staf de lange termijn visie te verwezenlijken die we met elkaar hebben uitgesproken. Vaste waarde in de top 5 en jaarlijks te kunnen strijden met een betaald voetbalclub in de KNVB beker”.

Afgelopen jaren heeft Andrew Thomas niet alleen met RVVH aan de weg getimmerd. Hij nam ook het initiatief tot de oprichting van de Vrouwen Voetbal academie Rijnmond (VVAR). Met deze voetbalschool wil Thomas, geholpen door de vrouwen van de RVVH selectie, voetballende meisjes uit de regio beter maken. Niet alleen voor RVVH maar juist om het niveau in de hele regio op te krikken.