Vanaf 1 februari begon het aantal virusdeeltjes in het Ridderkerkse rioolwater sterk te dalen.

Daling lijkt ingezet voor Ridderkerkse coronabesmettingen

RIDDERKERK - Het aantal coronabesmettingen onder Ridderkerkers lijkt weer wat te dalen. De cijfers van afgelopen week zijn weliswaar vertekend door sluiting van teststraten wegens het winterweer, maar ook de voorgaande dagen was het aantal positieve tests lager dan het daggemiddelde van vorige week.

In totaal werd de afgelopen zeven dagen bij 94 inwoners van Ridderkerk het coronavirus vastgesteld. Een week eerder waren dat er 126. Opvallend laag waren wel de scores op 7 en 8 februari met slechts acht en twee positieve tests. Het gemiddelde van vijf dagen ervoor was 17.

Sterke daling

Positief is dat het aantal virusdeeltjes in het Ridderkerkse rioolwater vanaf 1 februari een sterke daling heeft ingezet. De laatst genomen monsters zijn bijna weer op het niveau van 9 september. Ridderkerk had in die periode nauwelijks besmettingen.

Overleden aan het coronavirus zijn afgelopen week, volgens meldingen bij het RIVM, twee inwoners van Ridderkerk. Vijf Ridderkerkers werden afgelopen week met corona in het ziekenhuis opgenomen.