Bij het Tiendgebouw van Huys ten Donck voor Rechtstreex. Gelukkig ontstonden er deze twee dagen geen te lange rijen voor de deur.

Eerste afhaalweekend Huys ten Donck een ‘Rechtstreex’ succes

RIDDERKERK - Rechtstreex Ridderkerk is veelbelovend van start gegaan. Het eerste afhaalweekend voor bestelde regionale producten was ‘overboekt’. Een deel van de klanten moest worden gevraagd om hun bestellingen een weekje later te doen.

In de historie van Rechtstreex was het nog niet eerder gebeurd dat er bij de start van de verkoop al zoveel belangstelling was. Voorzichtigheidshalve beperkte men het afhalen bij het Tiendgebouw van Het Huys ten Donck de eerste dagen tot 88 klanten.

Warme koffie

Vooral de capaciteit van de ijskast en diepvries was daarbij bepalend, maar men wilde ook ervaring opdoen met het afhalen met de ‘tijdslots’, waarmee niet gewenste drukte in coronatijd voorkomen moet worden. De eerste twee dagen bleken zich inderdaad geen (te) lange rijen te vormen. Daarbij werd het wachten veraangenaamd met een bekertje warme koffie.

Met uitbreiding van de koelmogelijkheden zal ook het aantal klanten opgevoerd kunnen worden. Voor meer informatie en bestellen van dagverse producten van boeren, tuinders en duurzame producenten uit de regio kan men terecht op: www.rechtstreex.nl/ridderkerk.

Wie voor woensdag 10.30 uur bestelt kan de producten afhalen op vrijdag of zaterdag. De tijdsslots op vrijdag zijn tussen 16.00 en 17.00 uur, 17.00 en 18.00 en 18.00 en 19.00 uur. Op zaterdag staan de bestellingen klaar voor de klanten die komen tussen 10.00 en 11.00, 11.00 en 12.00 en 12.00 en 13.00 uur.