Wim Bevelander zingt zondag in de Levensbron Ridderkerk.

Wim Bevelander voorgang tijdens missie-evangeliesatiedienst Levensbron

RIDDERKERK - Op zondag 14 februari is er weer een Missie-evangelisatiedienst in de Levensbron in Ridderkerk. Wim Bevelander is deze morgen de voorganger. Drie jaar geleden was hij ook in de Levensbron. Bevelander komt preken en zingen, maar in deze coronatijd zonder bezoekers en zonder samenzang. De dienst wordt uitgezonden via: www.kerkomroep.nl.

Het thema van deze evangelisatiedienst is: Wie is de grootste? Volgens het Nieuwe testament is de wereld te verdelen in twee Koninkrijken: dat van de hemel (van God) en dat van de aarde. Het denken van het eerste staat vaak haaks op het tweede. Wim Bevelander deelt aan de hand van een dagje uit het leven van Koning David (2 Sam. 6: 12-21) enkele gedachten hierover: “Dat je met het denken in de geest van het Koninkrijk midden in de wereld staat, zelf verantwoordelijk blijft over je keuzes en dat het minder zwart-wit is dan soms wordt gedacht.”

Pittige songs

Al 30 jaar reist Wim door het land om op te treden. Een enkele keer met een band, meestal met een akoestische gitaar, maar altijd met Nederlandstalige, pittige songs. Hij schrijft teksten die je raken, doen glimlachen en die tot nadenken stemmen. Hij doet uitspraken die blijven haken, die je confronteren of bemoedigen.

Wim heeft inmiddels 17 cd’s op zijn naam staan. Hij heeft gewerkt als leraar in het Basisonderwijs, was opleidingsfunctionaris en later coach bij Stichting De Hoop en gaf les aan leerlingen van het vmbo. Daarnaast was hij lange tijd zangleider, jeugdleider en enkele jaren voorganger in dienst van een Evangelische gemeente. Momenteel is hij voornamelijk actief als spreker, zanger en schrijver. De uitzending via kerkomroep.nl begint zondagmorgen om 9.30 uur.