Het toekomstbeeld voor het Gemini College in Ridderkerk. Dit gebouw wordt gebouwd op het voormalige hoofdveld van voetbalvereniging RVVH.

Nieuw schoolgebouw Gemini College, bouw start in april

RIDDERKERK - Slokker Bouwgroep begint in april van dit jaar met de bouw van het nieuwe Gemini College met sportzaal op het voormalige hoofdveld van voetbalvereniging RVVH. Op dit moment wordt de locatie bouwrijp gemaakt. Het Gemini College kan vanaf het schooljaar 2022/2023 gebruikmaken van het nieuwe schoolgebouw.

Voor de bouw van de school was een aanpassing van het bestemmingsplan nodig. De gemeenteraad stelde het nieuwe bestemmingsplan op 17 september 2020 vast. Tijdens de inzage- en beroepstermijn, vorig jaar, zijn geen bezwaren ingediend. Voor de nieuwbouwplannen is op 12 november een omgevingsvergunning verleend. Ook hierop zijn geen bezwaren op binnengekomen.

De Loods en De Gooth

In het nieuwe bestemmingsplan is rekening gehouden met nieuwbouw voor jongerencentrum de Loods en jongerensociëteit De Gooth, naast het nieuwe Gemini College. Daardoor ontstaat een samenhangende plek voor de Ridderkerkse jeugd met een groene campus en sportfaciliteiten. De plek op het sportpark heeft de voorkeur van het college. De gemeenteraad moet hierover nog een besluit nemen. Verwacht wordt dat dit nog vóór de zomer gebeurt.