De plekken voor de tijdelijke en permanente zendmast zijn al uitgemeten.

Gorzen nieuwe plek voor T-Mobile zendmast

RIDDERKERK - T-Mobile en de gemeente Ridderkerk hebben een nieuwe plek gevonden voor een zendmast, die de rol van de tijdelijke antennemast in Driehoek Het Zand moet vervangen. De provider wil een nieuwe mast optrekken aan de rand van het parkeerterrein in de Gorzen.

Op de parkeerplaats nabij Crossfit aan de Gorzenweg zal in eerste instantie weer een tijdelijke mast geplaatst worden. De omgevingsvergunning voor zo’n tijdelijke zendmast is inmiddels aangevraagd. Het is de bedoeling dat er te zijner tijd op vrijwel dezelfde locatie een permanente zendmast komt.

Andere plek

De procedure hiervoor is echter langer. Om de mobiele dekking in dit deel van Ridderkerk te garanderen is nu haast geboden. De tijdelijke mast tegenover het Vlietplein moet wijken voor de geplande woningbouw in Driehoek Het Zand.

Een vervangende en definitieve zendmast was aanvankelijk berekend en getekend op een parkeerplaats in het Oosterpark. Deze locatie maakte vorig jaar veel bezwaren van bewoners aan de andere kant van het Oosterparkweg los. Vanwege dit brede verzet werd besloten om naar een andere plek te zoeken.

Digitaal overleg

De nieuwe tijdelijke zendmast zal bijna 30 meter hoog worden. De permanente mast zal op termijn enkele meters verderop komen en een hoogte krijgen van 40 meter. Een voorlichtingsbijeenkomst over deze plannen kan vanwege de coronamaatregelen nu niet fysiek plaatsvinden. De gemeente en T-Mobile hopen dit nu zo spoedig mogelijk te doen met een digitaal overleg, waarbij men vragen van bewoners zal kunnen beantwoorden.