De bijeenkomst vindt in twee kerkgebouwen plaats: in de Singelkerk in Ridderkerk-centrum en de Eben-Haëzerkerk in Ridderkerk-Slikkerveer.

Ridderkerkse kerken organiseren verootmoedigingbijeenkomst vanwege coronacrisis

RIDDERKERK - De Ridderkerkse kerken beleggen woensdag 3 maart een bijeenkomst van verootmoediging en gebed. Dit naar aanleiding van de crisis waarin Nederland verkeert. De breedte van de Ridderkerkse protestantse kerken is betrokken bij de samenkomst. Deze vindt in twee kerkgebouwen plaats: in de Singelkerk in Ridderkerk-centrum en de Eben-Haëzerkerk in Ridderkerk-Slikkerveer.

“De een ervaart de nood van de COVID 19-pandemie meer dan de ander’ zegt Gerard Rijsdijk, lid van de kerkenraad van de Singelkerk, die het initiatief voor de bijeenkomsten nam: “Toch heeft de crisis ons allemaal wat te zeggen. We ervaren een bepaalde machteloosheid. Het is alsof we worden stilgezet. De vraag is wat God ons in deze tijd te zeggen heeft.”

Predikanten

Tijdens de bijeenkomsten staat verootmoediging centraal. “We roepen samen tot God in onze machteloosheid en schuld en bidden om ontferming en genade. We willen bidden voor ons dorp, voor onze samenleving, voor de kerk.”
Op het programma staan gebed, een aantal korte overdenkingen naar aanleiding van een Bijbelgedeelte en zang.

In de Singelkerk geeft een vijftal predikanten dit vorm: E. de Mots (hervormd, Ichthuskerk), J.R. Geersing (gereformeerd-vrijgemaakt, Maranathakerk), A.H. Groen (hervormd, Rijsoord), G.R.P. van de Wetering (protestantse gemeente, Christus is Koning Kerk) en M.C. van Pelt, (hervormd, Goede Herderkerk). Ds. G.D. Kamphuis, predikant in de Singelkerk, treedt op als gastheer.

Alleen digitaal

In de Eben-Haëzerkerk in Slikkerveer spreken ds. G.W.S. Mulder (gereformeerde gemeente, Bethelkerk), ds. J.P.J. Voets (hervormd, Wilhelminakerk) en ds. K.J. Kaptein (hersteld hervormd, Sionskerk).

De kerken nodigen iedereen uit om de bijeenkomst mee te maken. Vanwege de maatregelen rond COVID-19 kan dit alleen digitaal. De samenkomst in de Singelkerk is te volgen via het YouTube-kanaal van de Singelkerk, terwijl de Eben-Haëzerkerk online is via www.ggslikkerveer.nl/live. De avond begint om 19.30 uur en zal ongeveer een uur duren.