Coronabesmettingen in Ridderkerk stijgen flink

RIDDERKERK - Ridderkerk noteerde afgelopen week een flinke stijging met het aantal coronabesmettingen. Er waren de afgelopen zeven dagen 128 positieve tests voor Ridderkerkers.

Vooral de laatste drie dagen was er een sterke stijging met in totaal 73 besmettingen. De afgelopen twee weken bleef Ridderkerk met de weekcijfers ruim onder de honderd. Bij het RIVM werd afgelopen week melding gedaan van het overlijden van acht inwoners van Ridderkerkers die corona hadden.

In totaal zijn nu sinds het uitbreken van de epidemie 78 Ridderkerkers met het virus overleden. Voor vier inwoners van Ridderkerk waren de gevolgen van het virus zo ernstig dat ze in het ziekenhuis opgenomen moesten worden.