Een kastje van Markplaats werd een mooie minibieb.

De Pelikaan in Drievliet is een minibieb rijker

RIDDERKERK - Met de aankoop van een nieuwe boekenkast kwam het idee om een minibieb te starten met de op te ruimen boeken. Een geschikte kast hiervoor was al snel gevonden op Marktplaats. Een tweedeurskastje met de gewenste afmetingen kon gratis worden afgehaald.

Het boekenkastje werd voor de nieuwe functie met een mooie groenkleur geverfd om het geheel passend te maken bij de gevel aan de Pelikaan 106 in Ridderkerk-Drievliet. Bovendien werd er boven de stevig verankerde kast een afdakje gemonteerd, zodat de boeken bij regen droog zullen blijven.

Overbodige boeken

De planken van deze minibieb zijn voorlopig gevuld met boeken uit eigen collectie. Wie ze wil lezen mag ze gratis meenemen. Als er plek is mag men er ook andere boeken voor in de plaats zetten. Wanneer boeken niet meer terugkomen is dat ook niet erg.

Het boekenaanbod is voor de komende periode verzekerd met exemplaren die niet meer in de boekenkast binnen terugkomen. Daarnaast hebben vrienden al hun overbodige boeken voor de minibieb aangeboden.