Lizzy Hellendoorn schreef na haar kookboek een leuk kinderboek

Via Lizzy’s boek leren kinderen meer over bijzondere eetwensen

RIDDERKERK - De Ridderkerkse Lizzy Hellendoorn heeft, in samenwerking met Jeannette Koenders, haar eerste kinderboek uitgebracht: “Gitte en Figo – allemaal bijzonder.”

Gitte en Figo, een ondeugende kitten en een stoere flamingo, beleven samen allerlei avonturen. Met hun belevenissen leren kinderen van 3 tot 8 jaar op een leuke manier meer over onder meer glutenintolerantie, bang zijn in het donker, het coronavirus, druk worden van suiker en uitkijken bij het oversteken.

Bijzondere eetwensen

Lizzy: ,,Ik merkte dat er weinig kinderboeken zijn over kinderen en mensen die bijzondere eetwensen hebben of een dieet moeten volgen. Ook vind ik het belangrijk kinderen iets te leren op een leuke manier. Ik merk dat mijn kinderen met andere onderwerpen opgroeien dan ikzelf vroeger. Daar spring ik met dit boek op in.’’

‘Gitte en Figo’ is uitgebracht in samenwerking met Jeannette Koenders. Zij voorzag de pagina’s van kleurrijke, gedetailleerde illustraties.

Recepten

In het boek zijn ook twee recepten opgenomen. Dat heeft er mee te maken met het feit dat Lizzy graag kookt, maar is voor haar ook een overgang. ,,Ik bracht eerst een kookboek uit, simpLIZZitY. Ik deelde mijn recepten op mijn website en heb daar in 2019 een boek van gemaakt. Niet iedereen is goed in koken of vindt het leuk. In simpLIZZitY staan simpele, betaalbare recepten voor iedereen.’’

Het boek over Gitte en Figo telt 17 hoofdstukken en 47 pagina’s. Het kost 10,00 euro. Bestellen kan door een mail te sturen naar lizzytempelaars@outlook.com.