De nieuwe single van Emmy Eve gaat op 10 maart in première en is dan te beluisteren op alle streamingplatforms.

Zangeres Emmy Eve brengt met nieuwe single ode aan monogamie

RIDDERKERK - De Ridderkerkse singer-songwriter Emmy Eve lanceert op 10 maart een nieuw nummer. “Ik Ben Het Niet” is de titel van haar eerste single van 2021. “Het schrijven van vrolijke muziek heb ik altijd lastig gevonden, maar met dit nummer is het denk ik aardig gelukt” zegt de zangeres over haar nieuwe lied.

Na de goed ontvangen releases van 2020, pakt Emmy Eve door met haar verhalende Nederlandstalige popmuziek. Het nummer ‘Ik Ben Het Niet’ is muzikaal gezien een vrolijke popsong geworden met een serieus thema.

Ode monogamie

Zo vertelt de zangeres en songwriter zelf: “Het nummer is een ode aan de monogamie. We worden als mens dagelijks zo vaak blootgesteld aan verleidingen via social media, dat het soms gemakkelijker lijkt om je relatie op te geven en weg te lopen met de vleiende woorden en mooie beloftes van een ander.”

“Iedereen komt ooit in z’n leven eens in zo’n situatie waarbij je iemand tegenkomt waar het leuk mee klikt en heel gezellig mee zou kunnen worden, maar waar je niks mee kan omdat jijzelf of die ander al een relatie heeft. Monogamie is een keuze. Je kunt dus heel bewust voor je relatie kiezen. “Ik Ben Het Niet” gaat over het maken van die keuze.”

Serieuze boodschap

De nieuwe single is wederom geproduceerd door Rob Peters en werd dit keer opgenomen in de studio van Huub Reijnders in Haarlem. Dit jaar zullen er meerdere singles verschijnen.

Of daar veel vrolijke noten tussen zullen zitten is nog even afwachten. De songwriter zegt zelf moeite te hebben met het schrijven van vrolijke muziek, omdat vrolijke nummers tekstueel vaak veel minder interessant zijn. “In dit nummer is de muziek vrolijk, maar brengt het verhaal een serieuze boodschap. Die combinatie van tegenpolen vind ik fascinerend.”

Spelen erg missen

Ook werkt Emmy Eve samen met haar bandleden aan een live repertoire voor wanneer de podia weer opengaan en er weer live gespeeld kan worden. “Live merk je toch het beste welke nummers het goed doen en creëer je sneller een band met je publiek doordat er geen digitale lagen meer tussen zitten.”

“Het is de meest eerlijke presentatie die ik van mezelf kan geven. Ik mis het spelen heel erg en heb ontzettend veel zin om straks met een volledig nieuw repertoire én een nieuwe bandbezetting de bühne op te klimmen” aldus Emmy Eve.

“Ik Ben Het Niet” is vanaf woensdag 10 maart te beluisteren op alle streaming platformen.