Op 3 april kan men kennismaken met tennis als sport tijdens de open dag van RLTC.

Alternatieve open dag bij tennisvereniging RLTC in Ridderkerk

RIDDERKERK - Bij de Ridderkerkse tennisclub RLTC wordt traditiegetrouw eind maart, begin april een open dag gehouden. Op deze dag wordt het park geopend en het nieuwe tennisseizoen ingeluid. Door de coronamaatregelen gaat dit er allemaal anders uitzien.

“Helaas is de start van de competitie is al met een maand uitgesteld en eind maart wordt er besloten door de bond of deze überhaupt nog doorgaat. Ook mag er op dit moment nog geen interne activiteiten georganiseerd worden. Maar zodra dit mag zal dat snel wel gaan gebeuren” zegt voorzitter Marcel Spruit. Gelukkig mag er wel getennist worden in de open lucht en kunnen ook de tennislessen van de club gewoon doorgaan.

Op afspraak

RLTC staat verder ook niet stil. Op zaterdag 3 april wordt van 11.00 tot 15.00 uur een alternatieve open dag georganiseerd. Belangstellenden kunnen dan kennismaken met tennis en de club met de mogelijkheid om ook een proefles te volgen van tennisschool Timo van Driel. Dit moet allemaal wel op afspraak: “Om het allemaal binnen de maatregelen te houden is er besloten dat er wordt gewerkt met voorinschrijving. We weten dan namelijk precies wie er op het park komt.”

Voor nieuwe leden is er op de open dag een speciale aanbieding. Voor € 85 kan men t/m 31 december op elk moment van de dag komen spelen op het tennispark aan het Dijkpad 1. (voor 18 t/m 23 jaar is dit € 55). Inschrijven kan via: opendag@rltc.nl. Meer informatie is te vinden op: www.rltc.nl.