Building Arts komt met de theaterlessen naar buiten, waardoor de lessen toch coronaproof gegeven kunnen.

Theaterlessen Building Arts hervat buiten op schoolplein

RIDDERKERK - Vanaf woensdag 7 april kunnen jongeren tussen 7 en 17 jaar weer theaterles volgen bij Building Arts in Ridderkerk. De lessen worden buiten op een schoolplein gegeven, omdat de huidige corona-maatregelen binnen lesgeven niet toelaat.

Building Arts stopte eind vorig seizoen noodgedwongen met het aanbieden van cultuureducatie in de vrije tijd. De coronavoorschriften maakten het onmogelijk om nog iets te doen met het theater- en filmaanbod dat vooral in bibliotheken en scholen wordt georganiseerd. Zoals veel activiteiten kwam alles in een keer stil te staan.

Vraag bleef

“Toch krijgen we nog altijd veel vragen of we alsjeblieft weer theaterles kunnen geven. Lang hebben we dit afgehouden, maar door de pandemie lijkt de behoefte aan ontspanning en ontlading te groeien” vertelt Marco van ’t Wout van Building Arts.

De draad wordt daarom nu met een buitenprogramma opgepakt. “Wij willen dat kinderen – juist nu – ook andere emoties dan angst ervaren. Daarom starten we vanaf april met buiten theater spelen. Binnen lesgeven mag niet en als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan” aldus Van ’t Wout.

Informatie

Op 7, 14, 21 & 28 april staan er voor drie leeftijdsgroepen theaterlessen gepland. Om 15.00 uur start theaterles voor kinderen van 7 t/m 9 jaar. Een uurtje later volgt de groep van 10 t/m 13 jaar en om 17:00 uur kan de groep t/m 17 jaar aan de slag.

Voor €5 per les kun je al meedoen! Alle lessen worden gegeven op het schoolplein van CBS De Klimop Centrum, mits het droog is. Meld je nu aan door te appen (0640299357) of te mailen naar info@building-arts.nl.