Binnen sporten mag nog steeds niet, dus kun je bij Anytime Fitness buiten bewegen.

Buiten in beweging voor de deur van sportschool Anytime Fitness

RIDDERKERK - Bij Anytime Fitness in Ridderkerk is deze week (individueel) buiten trainen mogelijk gemaakt. De sportschool brengt hiervoor materialen naar buiten en laat de leden in aparte vakken sporten met -op anderhalve meter- begeleiding van een instructeur.

Anytime Fitness kwam enkele weken al naar buiten met HIIT- en hardlooptrainingen in kleine groepjes. Nu is met “Anytime Fitness Open Air 2.0” ook het sporten bij de sportschool weer mogelijk gemaakt, zij het op reservering en nog steeds voor maximaal vier mensen tegelijk.

Bijna alle losse materialen van de sportschool zijn voor deze sportuurtjes ter beschikking. Alleen de vaste fitnesstoestellen, zoals de loopband en crosstrainers, blijven binnen vanwege het gewicht of de veiligheid.

Grondig schoongemaakt

Ook bij deze buitentrainingen worden de coronamaatregelen strikt in acht genomen. Naar het toilet gaan in de sportschool kan bijvoorbeeld niet en bidons kunnen binnen niet worden bijgevuld. De materialen worden elke keer grondig schoongemaakt.

“Als sportschool zijn we nog steeds volledig gesloten, maar we proberen er wel buiten het beste van te maken. En we hebben wat lucht nu sporten met vier personen met één trainer mogelijk is” zegt eigenaar Ronald Nugteren.

De buitentrainingen gaan alleen door als het weer dat toestaat. De materialen zijn niet gemaakt om in de regen te sporten.