In sporthal De Wissel worden vanaf 12 april coronatests afgenomen.
In sporthal De Wissel worden vanaf 12 april coronatests afgenomen. Foto: Jos Wesdijk

Sporthal de Wissel aan de Kastanjelaan nieuwe extra testlocatie in Ridderkerk

RIDDERKERK - Vanwege een aanhoudend hoge infectiedruk in een aantal gemeenten opent de GGD Rotterdam-Rijnmond van 12 tot en met 30 april tijdelijke extra testlocaties, waarvan één in Ridderkerk. Naast veel coronabesmettingen heeft onze gemeente ook veel oudere inwoners, die extra kwetsbaar zijn.

De testlocatie wordt geopend in sporthal De Wissel (Kastanjelaan 38), zolang de sporthal niet wordt gebruikt voor vaccineren (wanneer het vaccineren begint, wordt bepaald door de GGD). De locatie is voor het testen geopend van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 16.00 uur. Mensen met coronaklachten, of nauwe contacten vanaf dag vijf, kunnen zich hier op afspraak laten testen. Een afspraak maken kan via het landelijke telefoonnummer 0800-1202 of via www.coronatest.nl.

Dichtbij huis

Veel coronabesmettingen vinden plaats in huis of op het werk. Mooi voorjaarsweer geeft veel mensen een reden om er vaker op uit te trekken. Hierbij worden de coronamaatregelen helaas niet altijd meer goed nageleefd. Het is belangrijk dat het aantal besmettingen in Ridderkerk omlaag gaat.

Testen helpt om besmettingen op te sporen. GGD Rotterdam-Rijnmond wil de drempel tot het testen verlagen door de inwoners mét klachten, de mogelijkheid te geven om zich dicht bij huis te laten testen.