Vroege overval op bakkerswinkel aan Lagendijk

RIDDERKERK - Vanmorgen is er een overvalpoging geweest bij bakkerij Van der Linden in Ridderkerk. De dader kwam rond 6.40 uur de winkel aan de Lagendijk binnen met een mes.

Er waren op dat moment een paar klanten in de winkel die naar buiten wisten te vluchten. De overvaller dwong een personeelslid mee naar achteren. Mogelijk verwachtte hij daar meer geld te kunnen krijgen, maar hij stuitte er op meer personeel.

De bakkersploeg wist met een worsteling de overvaller te overmeesteren. Een medewerker raakte daarbij licht gewond. De gealarmeerde politie sloeg de man in de boeien.

Vermoed wordt dat de overvaller niet alleen handelde. Buiten stond een man met een scooter te wachten. Hij ging er vandoor in de richting van de Burgemeester de Zeeuwstraat.