Beeld uit het vijfde deel van de documentaire over de Alblasserwaard, waarin onder andere de ambachten en geschiedenis van de streek naar voren komt.

Tweede deel van vijfde aflevering docuserie Alblasserwaard te bekijken

RIDDERKERK - RTV-Ridderkerk vervolgt deze week de informatieve serie over de Alblasserwaard met het tweede deel van aflevering 5. Deze documentaire van 28 afleveringen over de Alblasserwaard is gemaakt door RTV Papendrecht.

Niet alleen de natuur maar ook de mensen, de ambachten, de geschiedenis, de reformatie maar ook de catastrofen en het alledaagse leven van deze streek is in beeld gebracht. In het tweede deel van aflevering 5 wordt de Alblasserwaard verder verkent.

Er wordt een kijkje genomen in de dorpjes en stadjes van de Alblasserwaard. In deze aflevering staan de dorpen en stadjes noordelijk van de Alblasserwaard centraal. Elk dorp heeft haar eigen geschiedenis en het is zeker de moeite waard om een kijkje te nemen.

Informatie

RTV-Ridderkerk zendt dit deel uit op donderdag 29 april en zondag 2 mei uit om 14.00 en 18.00 uur. TV Ridderkerk is te zien op het analoge Ziggo kanaal 67+ (frequentie 840.00) en het digitale Ziggo kanaal 36 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN kanaal 1377, Telfort, Tele2, Vodafone, Solcon en via de mobiele APP RTV-Ridderkerk. Meer informatie is ook terug te vinden op de website: www.rtvridderkerk.nl.