Hoog aantal coronabesmettingen, maar wel een lichte daling

RIDDERKERK - Afgelopen week was er voor 254 inwoners van Ridderkerk een positieve coronatest. Ten opzichte van de voorgaande week is dit een lichte daling. Ridderkerk had toen een weekrecord met 262 besmettingen.

Met deze cijfers heeft Ridderkerk nog altijd een hoge besmettingsgraad. Vorige week steeg Ridderkerk met het besmettingspercentage naar de landelijke top tien. De gemeente stond enkele dagen als derde brandhaard van Nederland op deze lijst. Woensdag was Ridderkerk op deze lijst weer gezakt naar de zesde plaats.

Met het aantal opnames, berekend over de laatste veertien dagen, staat Ridderkerk op de negende plaats van Nederland. Er zijn de afgelopen twee weken 39 covid opnames van Ridderkerkers gemeld. Een inwoonster van Ridderkerk is afgelopen aan de gevolgen het coronavirus overleden.