De voorgangers Chesron en Juraima Richardson.

Kerkelijke gemeente ‘House of Worship Hulanda’ verhuist naar Bolnes

RIDDERKERK - Met ingang van 1 mei is de House of Worship Hulanda actief in Ridderkerk. De kerkelijke gemeente verhuist vanuit Rotterdam naar Bolnes, waar op zondagmiddag de kerkdiensten gehouden zullen worden in het gebouw aan de Pretoriusstraat 58.

House of Worship Hulanda (HOW NL) is een kerkelijke gemeente met christelijk grondslag die zich onder anderen richt op het onderrichten en bijstaan van de gemeenschap in Nederland. De gemeente bestaat al ruim 22 jaar op Curaçao en heeft zich sinds 2016 ook in Nederland gevestigd.

Bijbelse principes

De afgelopen vijf jaar waren de samenkomsten aan de Groenezoom in Rotterdam. Voorgangers van House of Worship zijn Chesron en Juraima Richardson. Chesron (44)en Juraima (43) zijn al 21 jaar getrouwd en samen hebben ze vijf kinderen.

Er worden wekelijks algemene bijeenkomsten gehouden: dit zijn de zondag en doordeweekse diensten waar gelovigen samenkomen om op basis van Bijbelse principes praktische handvatten te krijgen om een leven met hoop, doel en perspectief te leiden.

Praktische handvatten

Naast de algemene bijeenkomsten richt HOW NL zich ook in het bijzonder op de jonge studenten in Nederland. Door middel van sociale media, radio en tv, worden jeugdprogramma’s, met een christelijk grondslag uitgezonden om de Antilliaanse jongeren die in Nederland studeren, praktische handvatten aangereikt over o.a. zaken als zelfstandig wonen en studeren.

Ook assisteert de kerkgemeente de leden in gemeentelijke zaken zoals huisvesting, belastingaangifte en een eigen bedrijf oprichten.

Kinderprogramma

HOW NL heeft in korte tijd een aantal bedieningen en projecten succesvol opgestart en uitgevoerd. In de media-afdeling participeren jongeren volop in het fotograferen, filmopnames, editeren en produceren van mini filmproducties, live- opnames en uitzendingen. “Jezus mijn Superheld” is zo’n zelfgeproduceerd kinderprogramma, dat wekelijks wordt uitgezonden op de regionale tv zender van Open Rotterdam.

De jongeren en de jeugd worden getraind en krijgen gratis lessen in dans, mimiek en muziek. Vanuit de muzieklessen zijn twee muziekbands ontstaan: de “kidsroom band”, bestaande uit jongeren tussen de 10 - 12 jaar, en het lofprijs-team Proskuneo NL bestaande uit studerende tieners en jongvolwassenen.

Geloofskermis

Me de jaarlijkse Geloofskermis is een gratis kinderevenement voor buurtbewoners van Vreewijk en geheel Rotterdam opgezet. Op deze dag kunnen kinderen genieten van de verschillende buitenspelen en activiteiten, en krijgen ze leuke prijzen en cadeautjes mee naar huis. Ook ouderen krijgen volop aandacht en worden verwend met een dagjes uit, volledig op kosten van de kerkelijke gemeente.

“HOW NL is meer dan alleen een kerk. Het is een integrale familie en gezins-ondersteuningscentrum. Het is een huis van toevlucht en troost, rust en liefde, bevrijding en genezing, waar jong en oud de Heere Jezus Christus en hun naasten met geheel hun hart leren liefhebben en dienen” onderstrepen de voorgangers.

Voor meer informatie: www.howhulanda.org.